StoryEditor
BiznisSANDRA ČANIĆ

Psihologinja ‘bilda‘ samopouzdanje radnicima u ugostiteljstvu: Ne očajavajte - s ovih pet ‘snaga‘ koje ste stekli u turizmu možete raditi bilo gdje!

Piše Linda Perić
29. travnja 2020. - 19:28
Privatni Album

Kako će izgledati predstojeća turistička sezona i hoće li je uopće biti, nikome još nije posve jasno. Razvoj situacije napeto iščekuju zaposlenici u turizmu i ugostiteljstvu koji su se našli u nezavidnoj situaciji, bilo da su poslani na biro ili im je, u boljoj varijanti, smanjena plaća do daljnjega.

Splitska psihologinja i psihoterapeutkinja Sandra Čanić misli kako su upravo djelatnici u spomenutim branšama među najpogođenijima korona-krizom. Stoga je na društvenoj mreži Linkedin objavila stručno-motivacijski članak koji je pobrao izvrsne reakcije, čak i iz inozemstva, a njegov glavni cilj je ojačati samopouzdanje djelatnicima u ugostiteljstvu, kojima nije ugrožena samo egzistencija, već i poslovni identitet.

Sandra Čanić, povjerava nam, posebno je senzibilizirana za probleme radnika u turizmu jer je provela gotovo pet godina na funkciji voditeljice ljudskih resursa u hotelu “Radisson Blu Resort & Spa”.

– Problem je što nitko ne zna kako će sutra izgledati turizam. Kratkoročne projekcije za ljetnu sezonu 'devastirane' su preko noći, a buduća strategija turizma vrlo je upitna. U tom smislu, glavno pitanje za ugostiteljske djelatnike postaje: “Kakva je budućnost moje karijere u ugostiteljstvu?”.

image
Ante Čizmić/HANZA MEDIA

Oni koji su već, nažalost, izgubili posao ili razmišljaju jedan korak unaprijed, postavljaju, pak, sebi pitanje: “Koje druge mogućnosti za posao imam?”.

U svom motivacijskom tekstu podsjećam ih na pet ključnih snaga koje su razvili radeći mukotrpno u ugostiteljstvu, a da ih možda trenutačno ni sami nisu svjesni. Ove snage su univerzalne i primjenjive na mnoge poslove u različitim industrijama, posebno u uslužnim djelatnostima kao što su trgovina na veliko, trgovina na malo, komunikacije i bankarstvo, kao i privatno poduzetništvo.

Mi ne možemo znati koja će zanimanja biti na raspolaganju u budućnosti, stoga je važno razvijati svoje kompetencije, vještine i znanja primjenjiva u različitim poslovima kako bismo se što bolje prilagodili promjenama – govori Sandra Čanić, koja je, prije nego što je došla u 'Radisson', radila u CEMEX-u i Plivi, također, kao stručnjakinja za upravljanje ljudskim resursima, pa zna, dodaje, kako stvari izgledaju i u drugim branšama.

image
Duje Klarić/HANZA MEDIA

Emocionalna inteligencija

Prva 'snaga' na koju se, prema njezinim riječima, trebaju podsjetiti turistički radnici jesu njihove međuljudske vještine.

– Mnogi od njih rješavali su složene pritužbe gostiju, susretali se s jednostavnim, ali i izuzetno teškim gostima; onima koji su ljubazni i onima koji su neprijateljski nastrojeni, veselima i ozbiljnima... Sve su te situacije izgradile njihovu emocionalnu inteligenciju koja je u svijetu brzih promjena poboljšane digitalne komunikacije i povećane razine stresa, preduvjet uspjeha u poslovnim interakcijama.

Druga njihova 'snaga' je sposobnost i brzina učenja. Mnogi od njih uopće nisu školovani turistički djelatnici, ali su dali sve od sebe da steknu potrebne vještine. Ako ostanu na svom radnom mjestu, ova će im vještina svakako pomoći da se prilagode novom načinu rada svoje firme, bilo da je riječ o prebacivanju na isporuke do kućnih vrata ili izradi online kulinarskih videa. Isto tako, ova je vještina ključna ako će nadograđivati ​​svoju stručnost u nekim drugim područjima – objašnjava Čanić.

Treća 'snaga' jest njihova tolerancija na stres.

– Rad u turizmu nosi sa sobom veliku količinu stresa. Nikad ne možete reći kako će izgledati idući dan ili tjedan. Zima je često prekratka da nas pripremi za sve izazove u sezoni. Duge smjene, situacije koje se trebaju riješiti na licu mjesta i međuljudski sukobi za ove su djelatnike svakodnevna stvarnost. Profesionalni stres stoga za njih nije ništa novo, pa će se dobro snaći i u nekoj drugoj branši.

Oni su, osim toga, itekako radišni; navikli su raditi kad god posao 'zahtijeva, i to je njihova četvrta 'snaga'. Ugostiteljstvo za njih nije 'Masterchef'... Oni znaju kako je teško pripremiti kvalitetno jelo, odraditi dobar spa tretman ili savršeno očistiti sobu. Vikendi i dugi ljetni praznici za njih nikad nisu bili opcija...

I na koncu, peta 'snaga' je kombinacija prilagodljivosti i timskog rada. Oni su naučili stvari postizati na teži način, boriti se za sebe i za svoju egzistenciju. U toj borbi su shvatili da se ne radi samo o njima i da trebaju poštovati svoje kolege ili će im se nepoštovanje drugih brzo obiti o glavu.

Dakle, naučili su se brinuti o sebi i, istovremeno, biti empatičan timski igrač. Zbog svega navedenog, želim poručiti onima koji su radili u turizmu i ugostiteljstvu da ne očajavaju. Do mirovine možda jest dug put, ali s ovim vještinama koje su stekli, oni praktički mogu raditi bilo gdje. Trebaju samo ići korak po korak, te vjerovati sebi i “snagama” koje imaju – poručuje splitska psihologinja. 

#SANDRA ČANIĆ#TURIZAM#UGOSTITELJSKI RADNICI#PET SNAGA

Izdvojeno

17. lipanj 2020 04:43