StoryEditorOCM
ŠibenikČetiri ‘marsijanca‘

Za prebrojavanje gostiju na užem gradskom području Šibenika minulog vikenda bio je dovoljan jedan boksački sudac i to jednoruki

Piše Branimir Periša
18. svibnja 2020. - 15:35

Za prebrojavanje gostiju na užem gradskom području Šibenika minulog vikenda bio je dovoljan jedan boksački sudac i to jednoruki, barem što se tiče hotela! Za vrijeme razgovora s Dinom Karađolom, direktorom gradske TZ, stigli su mu telefonski izvještaji iz hotela "Jadran", gdje je boravilo dvoje Njemaca, a par iz Požege odsjeo je u hotelu "Šibenik Life" na Meduliću.

Osim tih dobrodošlih turističkih 'marsijanaca' dočekanih na odredištima kao tanušnu zraku svjetlosti u mraku, drugih podataka - iz privatnog smještaja, koji čini većinu turističkih postelja na šibenskom području - u TZ-u dotad nije bilo. Pored spomenutih hotela otvorena je i "Panorama" na Šibenskom mostu, "Palace" na obali je spreman doduše, no još je uvijek zatvorenih vrata, a najmanji gradski hotel, "King Krešmir", također na Meduliću, neslužbeni je podatak, najavljuje otvaranje 1. lipnja.

-Kako sada stvar stoje, puno sam optimističniji nego prije dva-tri tjedna, kaže Dino Karađole. Epidemija je očito posustala, Slovenija je čak, kao prva europska država oglasila njezin kraj, a rezervacije u hotelima stoje. Ljudi čekaju, nije sve otkazano, naročito srpanj i kolovoz, a realno je očekivati i dobru posezonu. Life primjerice, sredinom lipnja očekuje dobru popunjenost posredstvom solidne, partnerske agencije iz Velike Britanije, i zasad nema naznaka da bi najavljeni dolasci mogli biti otkazani. Budu li epidemiološke prilike povoljne kao što su sada, Karađole na kraju očekuje sigurnih 20-30 posto učinaka lanjske sezone što bi barem moglo pomoći da turističko gospodarstvo pokrije fiksne troškove. Dakako, to je tragedija u odnosu na očekivanja i usporedbe s lanjskim pokazateljima, dodaje Karađole, jer je ova sezona, da je nije turobnošću okrunila korona, trebala biti najbolja ikad.

Uskoro će otvoriti hotel "Jure" u ex "Solarisu" i tamošnji auto-kamp, podsjetio je direktor TZ-a spomenuvši pritisak na europske institucije iz Hrvatske, Grčke i Portugala, kao zemalja gdje se epidemija najmanje razbuktala, da se turisti skrenu unutar njihovih granica.

Dakako, s realističnom procjenom od najviše 30-tak posto efekata lanjske sezone, dobar dio turističkih postelja na šibenskom području zjapit će prazan. Od ukupno 20-tak tisuća gostinskih kreveta, na hotele i hostele otpada 3,5 tisuće, isto toliko na smještajne jedinice u kampovima, dok je privatni smještaj, barem lani, brojio 11,7 tisuća kreveta. Do danas je međutim, taj po kapacitetima najbrojniji sektor na području Šibenika 'kratak' za gotovo 4 tisuće postelja, što znači, napominje Karađole, da se brojni iznajmljivači nakon prošlogodišnje odjave, sasvim razumljivo, još uvijek nisu uključili u novu sezonu.

Dakako, i Turistička je zajednica u jednako teškom položaju kao turizam i lista uskrata ove sezone je poduža. Podigli su već treći kredit da bi mogli nastaviti s praćenjem europskih projekata; očekuje ih i neveseli rebalans budžeta od 70 posto, te će od predviđenih 10 milijuna kuna raspolagati svega s tri milijuna, od čega će najviše biti utrošeno za promociju šibenskog turizma.

Otpast će nažalost, i brojne manifestacije koje je TZ financijski podupirala i svest će se po svoj prilici jedino na organizaciju "Đira po gradu" u čemu sudjeluju lokalni bendovi. Predviđeno uređenje direkcije TZ premješta se za neko bolje vrijeme, kao i otvorenje turističkog ureda na Kapriju, a izostat će i uobičajene novčane potpore TZ mjesnim odborima za hortikulturno uređenje.

-Razmjerno smo velika TZ, s isto takvim fiksnim troškovima i zadnji ćemo se financijski oporaviti, budući da ćemo morati čekati da krene cijelom turizmu, veli Karađole. Ovih dana zajedno sa županijskom TZ te nacionalnim parkovima Kornati i Krka započinju s jakom on line marketinškom akcijom posredstvom jedne zagrebačke agencije. Meta su najbliža turistička tržišta za goste koji putuju automobilima najviše 6-7 sati iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Poljske, Češke, Madžarske.

-Zadnji novac otići će na marketing, nema nam druge. Moramo biti prisutni i iz svega izvući najviše što možemo, zaključio je Karađole.

23. travanj 2024 06:32