More2 - Ribolov
DOBRO JE ZNATI
Preciznosti je ime ‘Line Clip‘: objašnjavamo kako odbaciti mamac točno na željeno mjesto
Ribolov
U feeder i još nekim tehnikama udičarenja presudno je važno mamac više puta ponuditi na istom mjestu. To je vrlo teško uraditi, posebice u lovu odbacivanjem mamca, ali je ipak moguće. Postoji više načina kako to uraditi. Jedan od njih je pomoću Line Clipa, odnosno male plastične zakačke na zadnjem obodu kalema stacionarne role. Prvotna i osnovna namjena bila joj je kačenje strune kad se rola ne koristi kako bi se spriječilo neželjeno samoodmotavanje strune s kalema, što može dovesti do njezina mršenja.
Druga uloga te bradavice, kako mnogi nazivaju zakačku, upravo je omogućavanje preciznog odbacivanja mamca. Pri lovu s hranilicom, poslije prvog odbačaja, kad pribor dođe u radni položaj struna se zadjene za zakačku i tu ostaje tijekom svakog idućeg odbacivanja. Zahvaljujući tome će se stalno odbacivati u istu točku, pod uvjetom da se pogodi pravac, odnosno ne ...
More2 - Nautika
rat protiv algi
Od bakra i kositra do ultrazvuka: doznajte sve o povijesti, sadašnjosti i budućnosti antifoulinga
Nautika
Površina svakog tijela uronjenog u more prije ili kasnije, ovisno o vrsti materijala, postane podloga na koju se hvataju i na kojoj rastu i razmnožavaju se mnogi morski organizmi. Nakupljanje biljnih i životinjskih organizama naziva se obraštaj. Rezultati znanstvenih proučavanja pokazali su da na brodskom dnu ima više od 2000 vrsta takvih organizama. Obraštaj na brodskom dnu otežava i usporava plovidbu i taj je problem star još otkad je čovjek zaplovio. Poznato je da su još stari Grci tražili način kako bi brodsko dno zaštitili od obrastanja.
Efikasni TBT
U razvoju antivegetativne zaštite korištena su razna sredstva, katran, vosak, mješavine ulja, arsena i sumpora, pa smole, loja i katrana, zatim razne kombinacije s usitnjenim staklom, ribljim uljem, kositrom, vapnom, cinkom, željeznim sulfatom, čak i olovne ili bakrene ploče pričvršćene za oplatu. Slijedom ...
moćna konjica
Štednja na snazi uvijek dođe na naplatu: poznati splitski serviser o greškama pri izboru velikih penti
Nautika
Posljednjih desetak godina svjedočimo značajnoj promjeni u vrsti pogona motornih brodica dugih od 7 do 10 metara. Nekad su ih mahom pogonili unutarnji dizelski motori, a sada su najčešća opcija jedna ili dvije snažne pente. Tri su ključna razloga tom zaokretu. Prvi je veliki tehnološki napredak u proizvodnji jakih izvanbrodskih motora. Naoružani vrhunskom elektronikom, pametnim sustavima ubrizgavanja goriva, finom hidraulikom i naprednim materijalima izrade, oni su postali iznimno pouzdani i moćni po snazi, u znatno manjim gabaritima od dizelaša i sa znatno nižom cijenom. Drugi je razlog praktičnost u smislu znatno lakše montaže, servisa i, po potrebi, zamjene novom ili jačom pentom. Na ta se dva razloga nadovezuje i treći – svojevrsno povećanje broda. Naime, unutarnji dizelaši za montažu trebaju velik slobodan prostor ispod kokpita. Kad se, pak, za pogon izabere ...
08. svibanj 2024 12:40